reklama

Ťažké tašky s jedlom a nápojmi doniesť vedia, odniesť odpadky nie

Bicyklujem rád. Keď mám dostatok času a je príjemné počasie, vyberiem si jednu zo zaujímavých trás. V Liptove je ich mnoho, ja obľubujem okruh okolo Liptovskej Mary.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Naposledy som vyštartoval z Pavčinej Lehoty, prešiel som popod les do Laziska a cez Dúbravu a Ľubeľu som sa dostal do Liptovských Vlách. Odtiaľ som pokračoval na neďaleký priehradný múr.

Keďže letná sezóna je v plnom prúde, stretol som veľa ďalších cyklistov. Cestou sa fotografovali, niektorí sa aj okúpali, odbočili na Havránok, prípadne sa osviežili chládkom vo veži marského kostola.

Zasmiali sa, že to nie je ich

Dedinky, ktorými som prechádzal, boli čisté a upravené. Vidno, že ľudia sa už o svoje okolie starajú. No akonáhle som sa dostal k brehom priehrady, stačil pohľad na priehradný múr a všetko vyzeralo inak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priestor, ktorý slúži všetkým, už nikoho nezaujíma. Na zábradlí viseli igelitové tašky s odpadom, na zemi priamo pri vstupe do prístavu boli vrecia plné smetí. Do autobusovej zastávky v neďalekom Hliníku tiež ktosi pohodlne vyhodil nepotrebný odpad.

V rýchlosti zo sedla bicykla som rozpoznal plechovice od piva, plastové fľaše z minerálok, či obaly z rôznych sladkostí. Odpadkové koše sa na okruhu okolo Liptovskej Mary objavili len veľmi zriedka.

Cestou som sa ešte zastavil na brehoch priehrady v Palúdzke. Chcel som sa na záver okúpať. Keď som obchádzal skupinku asi stredoškolákov, porosil som ich, aby si plastové fľašky a ostané smeti po seba odniesli. Len sa mi vysmiali a povedali, že to nie je ich a všetko nechali tak, ako bolo. Dúfam, že keď budú neskôr pracovať v zahraničí povedia, aká sme špinavá krajina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Liptov je turisticky veľmi vyhľadávaný. V lete aj zime do regiónu prichádza množstvo domácich aj zahraničných návštevníkov. K priehrade chodia nielen hostia, ale aj miestni ľudia či rybári. Väčšina z nich hlavne preto, že majú radi oddych v prírode.

Nie je to nič ťažké

Nepátral som ani nehľadal zodpovedných. Ani ma nezaujímalo, komu ktorá cesta, zábradlie, zastávka či trávnik patrí. Neviem, kto odpad k priehrade nosí, či sú to rybári, turisti, miestni ľudia alebo majitelia rôznych prevádzok v okolí.

Viem len, že všetkým ide určite o jedno. Aby priestor v ktorom podnikajú, dovolenkujú, oddychujú, rybárčia alebo len tak obyčajne žijú, bol čistý a nemuseli sa zaň hanbiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto nerozumiem, že keď prichádzajú s plnými ťažkými taškami jedla a pitia k priehrade, pri ktorej sa im tam páči, prečo si už po sebe v podstatne ľahšie prázdne obaly neodnesú.

Radšej ich pohodlne zavesia na plot, alebo hodia do najbližšej priekopy. Asi čakajú, že ho po nich nejaký nadšený zberač odpadu s radosťou odnesie. Alebo ich to, čo so smetím bude, vôbec nezaujíma.

Mnohí prichádzajú autami, takže problém odviezť odpad k najbližšiemu odpadkovému košu by nemali mať. Nie je to nič ťažké. Myslím, že je na každom človeku, v akom prostredí budeme v budúcnosti žiť.

Smutná vizitka úrovne ľudí, ktorí v okolí Liptovskej Mary nechávajú odpadky.

Marek Juriš

Marek Juriš

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... Zoznam autorových rubrík:  Súkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu